top of page

روز جهانی انسان باوران (هیومنیست)


امروز ۲۱ جون به نشانه روز جهانی انسان باوران، سازمانهای انسان باوران سراسر جهان تلاش میکنند تا از طریق کمپین جمع آوری کمک های مالی مردمی، از فعالیت های انسان باوریِ نمایندگان سراسر جهان، پشتیبانی کنند - اتحادیه جهانی انسان باوری و اخلاق.

اتحادیه جهانی انسان باوری و اخلاق برای راه اندازی کمپینِ '' محافظت از انسان باورانِ در معرض خطر'' اقدام کرده است تا منابع مالی خود را برای کار بر روی مشکلات حقوق بشر، به ویژه رفع آزار علیه افراد بدون مذهب افزایش دهد.

طبق موارد مطرح شده در وب سایت کمپین، ۱۲ کشور از جمله عربستان و ایران میتوانند افراد خداناباور را به دنبال قوانین ارتداد، به اعدام محکوم کنند و در بسیاری از دیگر کشورها، از قوانین توهین به مقدسات استفاده کرده تا فعالیت انسان گرایان را در جهت تحقق حقوق بشر، متوقف کنند .

اتحادیه جهانی انسان باوری و اخلاق تاکید میکند، علاوه بر ترس از پیگرد قانونی دولتی، گروه های شبهه نظامی و ستیزه جو نیز هشدارهای تهدید آمیزی را میدهند و طی چند سال گذشته در کشورهایی از قبیل پاکستان، بنگلادش، مالدیو و هند شاهد حمله هایی به آزاد اندیشان بوده ایم که منجر به کشته شدن چند تن از این آزاد اندیشان نیز شده است .

Gary McLelland، مدیر اجرایی اتحادیه جهانی انسان باوری و اخلاق می گوید: روز جهانی انسان باوران زمانی است که ما میخواهیم انسان باوری و ارزش های انسانی را جشن بگیریم، اما ما باید این ارزش ها را نیز تمرین کنیم! اتحادیه جهانی انسان باوری و اخلاق باید برای حقوق افراد بدون مذهب بپاخیزد، برای حمایت و پشتیبانی از انسان باورانی که تحت آزار و اذیت قرار دارند. ما باید برای تغییر مسیر نهادهای حقوق بشری، کارشناسان و قانونگذاران، در جهت حقوق افراد بدون مذهب، تلاش کنیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی انسان باوران و افراد بدون مذهب، برای همبستگی به هم بپیوندند و برای محافظت از این افرادی که در معرض خطر هستند، کمک کنند .

انجمن انسان باوران ایران نیز به عنوان عضوی از اتحادیه انسان باوری و اخلاق، از این کمپین حمایت نموده و از انسان باوران و افراد بدون مذهب و همچنین تمامی آزاد اندیشان دعوت مینماید تا با پیوستن به این کمپین و ارسال کمک های مالی خود، گامی تاثیر گذار برای رسیدن به این هدف بردارند.

HumanistsAtRisk# WorldHumanistDay#

iheunion@

IHEU@

مقاله آینده

No posts published in this language yet
Once posts are published, you’ll see them here.
bottom of page